6 sie 2019

Lekkie, efektowne i pyszne.


Ciasto pochodzi z czeluści internetowej. Nie wiem z jakiej strony, ponieważ mam dużo wydrukowanych przepisów, czekających na sprawdzenie przez moje podniebienie. :))) Ten przepis jest pewny i robiony już kilkakrotnie. Ja tylko dodałam własny pomysł na zdobienie - czyli te rowki.

Ciasto:
- W oryginalnym przepisie były ciastka biszkoptowe, ja zrobiłam biszkopt z 6 jaj i przecięłam na pół. Oba blaty nasączyć kawą rozpuszczalną.

Masa:
- 50 dag serka mascarpone
- 2 szklanki mleka
- 2 śmietany w proszku do usztywniania -śnieżki
- 4 łyżki cappuccino
- 1 łyżka rozpuszczalnej kawy
- 2 łyżki cukru pudru
- 3 łyżki żelatyny
Mleko zagotować i rozpuścić w nim kawy, ostudzić. Dodać śnieżki i ubijać tak, jak podano na opakowaniu.  Żelatynę wymieszać w 3/4 szklanki gorącej wody. Osobno mascarpone zmiksować z cukrem i dodać do ubitego mleka. Lekko ciepłą żelatynę dodawać do masy i mieszać. Wyłożyć na biszkopt, przykryć drugim blatem, a na wierzch wyłożyć piankę cytrynową.

Pianka:
- 500 ml śmietany kremówki
- galaretka cytrynowa
- 3 lub 4 łyżki cukru pudru
Galaretkę rozpuścić w 3/4 szklanki gorącej wody. Śmietanę ubić z pudrem i dodać letnią galaretkę. Wymieszać.
Wzorek na piance można zrobić widelcem albo specjalnym, przeznaczonym do tego celu,
ząbkowanym plastykiem.
Ciasto nie jest przesłodzone, można by rzec, że umiarkowanie słodkie. Pycha!

Brak komentarzy: