21 cze 2020

Z truskawkami


Przepis pochodzi z książki: 173 SPECJAŁY SIOSTRY ANASTAZJI

- 6 jaj
- 1 szklanka cukru kryształu
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku
- cukier waniliowy
Zrobić biszkopt zachowując kolejność wykonywania. Piec w 180° C.

Masa:
- 1/2 słodkiego mleka
- 1 kostka masła
- 2 budynie śmietankowe
- cukier waniliowy
W 1/2 szklanki mleka roztrzepać budynie, Resztę mleka zagotować z cukrami. Wlać roztrzepany budyń i ugotować. Kostkę masła utrzeć, dodając wystudzony budyń. Masę wyłożyć na biszkopt.

Polewa truskawkowa:
- 1 litr zmiksowanych truskawek ( świeżych lub mrożonych) - ja miałam mrożone
- 3 galaretki truskawkowe
Truskawki podgrzać, rozpuścić w nich 3 galaretki. Tężejące truskawki wyłożyć na masę. Na wierzch można wylać galaretkę o dowolnym smaku. Ja pominęłam tę czynność.

UWAGA:
Jeśli chcecie mieć twardszą polewę truskawkową, to dodatkowo można dać 1 łyżkę żelatyny do truskawek. Ja tak zrobiłam.

Ciasto jest smaczne i miękkie. Polecam :)


Brak komentarzy: