22 lis 2020

Sękaczek

To ciasto jest mocno jabłkowe, średnio słodkie i wbrew pozorom bardzo mięciutkie, ponieważ masa jabłkowa doskonale nasącza kruche blaty. 
Użyłam 3 rodzaje jabłek, w tym reneta szara. Blacha 30 x 25. 

Przepis pochodzi z książki: 103 CIASTA SIOSTRY ANASTAZJI.



Ciasto kruche:
- 35 dag mąki
- 25 dag margaryny
- 12 dag cukru kryształu
- 2 łyżki kwaśnej śmietany
- 2 jaja
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wszystkie składniki razem wyrobić i podzielić na 3 placki. Każdy upiec w temp. 200-220° C do zrumienienia.

Masa jabłkowa:
- 2 kg jabłek
- 2 galaretki żółte
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Smażyć pod przykryciem 10 min. ( ja nie przykrywałam). Dodać galaretki w proszku i dobrze wymieszać.

Masa orzechowa:
- 18 dag posiekanych orzechów
- 18 dag cukru kryształu
- 3 łyżki mleka
- 3 łyżki miodu
- 15 dag masła
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i lekko zagotować.

Przełożenie placka:
Ciasto - masa jabłkowa - ciasto - masa jabłkowa - ciasto - masa orzechowa.
W przepisie nie podano, ale ja przekładałam cisto gorącymi masami.









Brak komentarzy: